مورچه ها در بسیاری از خانواده ها مزاحم رایج هستند و مکانی که اغلب به آنها حمله می کنند کاسه های غذای حیوانات خانگی است. مورچه ها نه تنها میتوانند غذا را آلوده کنند، بلکه میتوانند منبعی برای تحریک حیوانات خانگی شما نیز باشند. برای اینکه مورچه ها را از غذای حیوان خانگی خود دور نگه دارید، این شش مرحله را همراه با چند نکته دیگر دنبال کنید:

مرحله 1: غذای حیوانات خانگی را به درستی ذخیره کنید نگهداری مناسب غذای حیوانات خانگی برای جلوگیری از هجوم مورچه ها ضروری است. غذای حیوان خانگی را در ظروف دربسته از فلز یا پلاستیک سخت نگهداری کنید. مورچه ها جذب بوی غذا می شوند، بنابراین محکم بستن آن به جلوگیری از آنها کمک می کند.

مرحله 2: کاسه های غذا را به طور منظم تمیز کنید تمیز کردن منظم کاسه های غذای حیوان خانگی شما نه تنها بهداشت را حفظ می کند، بلکه هرگونه باقیمانده غذایی را که ممکن است مورچه ها را جذب کند از بین می برد. بعد از هر وعده غذایی کاسه ها را با آب گرم و صابون بشویید و قبل از پر کردن مجدد مطمئن شوید که کاملا خشک شده اند.

مرحله 3: یک مانع ایجاد کنید ایجاد یک مانع در اطراف محل غذای حیوان خانگی شما می‌تواند از رسیدن مورچه ها به کاسه ها جلوگیری کند. می‌توانید از مواد مختلفی به عنوان مانع طبیعی مانند خاک دیاتومه، دارچین یا پودر بچه استفاده کنید. این مواد را در اطراف محل تغذیه بپاشید تا خطی ایجاد شود که مورچه ها از آن عبور نکنند.

مرحله 4: منابع غذایی را حذف کنید مورچه ها موجودات پایداری هستند و اگر حتی کوچکترین خرده ها یا ریخته ها را پیدا کنند به جستجوی غذا ادامه خواهند داد. به طور منظم هرگونه غذای حیوان خانگی یا خرده های ریخته شده را در اطراف محل تغذیه تمیز کنید تا منابع غذایی احتمالی برای مورچه ها حذف شود.

مرحله 5: از مواد بازدارنده مورچه استفاده کنید چندین ماده بازدارنده مورچه وجود دارد که می‌توانید برای دور نگه داشتن آنها از غذای حیوان خانگی خود استفاده کنید. یکی از روش های موثر، قرار دادن تله مورچه ها در نزدیکی محل تغذیه است. این تله ها حاوی طعمه ای هستند که مورچه ها را جذب کرده و آنها را از بین می برد. علاوه بر این، می‌توانید از مواد بازدارنده طبیعی مانند سرکه یا آب لیمو با اسپری کردن آنها در اطراف کاسه های غذا استفاده کنید.

مرحله 6: به دنبال کمک حرفه ای باشید اگر روش های مختلفی را امتحان کرده اید و هنوز با هجوم مورچه ها در غذای حیوان خانگی خود مبارزه می کنید، ممکن است لازم باشد به دنبال کمک حرفه ای برای کنترل آفات باشید. کارشناسان کنترل آفات دانش و ابزارهای تخصصی برای از بین بردن موثر مورچه ها و جلوگیری از هجوم آتی دارند.

در اینجا چند نکته اضافی برای کمک به جلوگیری از ورود مورچه ها به غذای حیوان خانگی شما وجود دارد:

  1. کاسه غذای حیوان خانگی را در یک ظرف کم عمق پر از آب قرار دهید. این خندقی ایجاد می کند که مورچه ها نمی توانند از آن عبور کنند.
  2. منطقه تغذیه را با محلول سرکه-آب به طور مرتب پاک کنید.
  3. از گذاشتن غذای حیوانات خانگی در بیرون برای مدت طولانی خودداری کنید، مخصوصا در هوای گرم که مورچه ها فعال تر هستند.
  4. غذای حیوانات خانگی را دور از درها و پنجره ها نگهداری کنید تا نقاط ورود مورچه ها را به حداقل برسانید.
  5. از موانع چسب مانند نوار دو طرفه در اطراف پاهای ایستگاه تغذیه برای جلوگیری از بالا رفتن مورچه ها استفاده کنید.
  6. منطقه تغذیه را تمیز و عاری از زباله یا آب ریخته شده نگه دارید.
  7. منطقه تغذیه را به طور منظم برای هرگونه نشانه ای از فعالیت مورچه کنترل کنید.
  8. اگر حیوان خانگی در فضای باز دارید، کاسه غذا را با استفاده از پایه یا سکو از روی زمین بلند کنید.
  9. از استفاده از محصولات پاک کننده با بوی قوی در نزدیکی محل تغذیه خودداری کنید، زیرا میتوانند مورچه ها را جذب کنند.
  10. استفاده از کاسه‌های غذای حیوانات خانگی با خندق داخلی مورچه یا فیدرهای مرتفعی که برای دور نگه داشتن مورچه‌ها طراحی شده‌اند را در نظر بگیرید.
  11. شاخه‌های درخت یا درختچه‌هایی را که به خانه‌تان برخورد می‌کنند کوتاه کنید، زیرا می‌توانند به عنوان پل مورچه‌ها برای دسترسی به غذای حیوان خانگی شما باشند.
  12. هر شکاف یا شکاف در دیوارها، پنجره‌ها یا درها را ببندید تا از ورود مورچه‌ها به خانه‌تان جلوگیری کنید.
  13. اگر با رد مورچه ای مواجه شدید که به غذای حیوان خانگی خود منتهی می شود، فوراً آن را با آب صابون پاک کنید.
  14. برگ بو یا نعنا را نزدیک کاسه های غذای حیوانات خانگی قرار دهید، زیرا مورچه ها رایحه آنها را دوست ندارند.
  15. از تشک غذای حیوان خانگی استفاده کنید که به راحتی تمیز شود و برای مورچه ها مخفی نشود.
  16. از استفاده از مواد چسبنده یا شیرین در نزدیکی محل تغذیه خودداری کنید، زیرا میتوانند مورچه ها را جذب کنند.
  17. اگر مشکل مورچه در حیاط خانه خود دارید، از طعمه های مورچه استفاده کنید یا با یک نابودگر حرفه ای تماس بگیرید تا فضای بیرون را درمان کنید.
  18. منطقه نگهداری غذای حیوان خانگی خود را به طور منظم برای علائم مورچه یا سایر آفات بازرسی کنید.
  19. مناطق اطراف را تمیز و عاری از بقایای مواد غذایی، از جمله سطل های زباله و سطل های کمپوست نگه دارید.
  20. ایستگاه های طعمه مورچه ها را به صورت استراتژیک در اطراف خانه خود قرار دهید تا مورچه ها را قبل از رسیدن به غذای حیوان خانگی شما رهگیری کنند.
  21. از پوست مرکبات یا روغن های ضروری مانند نعناع، ​​درخت چای یا اسطوخودوس به عنوان دافع مورچه طبیعی استفاده کنید.
  22. از گذاشتن غذای مرطوب برای حیوانات خانگی برای مدت طولانی خودداری کنید، زیرا می‌تواند مورچه ها را سریعتر جذب کند.
  23. اگر به حیوان خانگی خود در بیرون غذا می دهید، از یک سکو یا میز بلند استفاده کنید تا غذا را بلند و دور نگه دارید.مورچه های رام.
  24. برای هرگونه توصیه یا نگرانی خاص در مورد پیشگیری از مورچه برای غذای حیوان خانگی خود، با دامپزشک مشورت کنید.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...